Serenades!

Hemsida | Spotify | Facebook

 

Vilken dag! Äntligen ett nytt roligt popprojekt ifrån vårt avlånga land. Idag släppte Serenades sin första låt som går under namnet Birds. Det är en riktig svensk superduo som slagit ihop sina huvuden och börjat skriva tillsammans, Markus Krunegård från Laakso, och Adam Olenius från Shout Out Louds. Det kan inte bli annat än succé. Birds är en glad poplåt som ger mig vibbar från låten Viva la vida med Coldplay, fast med mer känsla. En perfekt låt nu när våren och värmen sprider sig över hela landet. Huvudtemat för låten är kärlek. Som det textfreaket jag är så tänkte jag publicera det jag tycker är den finaste delen i texten.

 

walking down an endless road
to you where the rivers flow
there was something missing in my life
now i know what love is all about

 

Serenades debut-ep går under samma namn som första låten Birds och släpps om en vecka, måndagen den 18 april. Det här är ett väldigt lovande projekt och jag lovar att återkomma med en recension när deras EP släppts. Första spelningen blir 26 maj på ett utav mina favoritställen i Stockholm, nämligen Södra Teatern. Pepp!

 

//Samuel Q Magnusson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0