Nerve Up!

'


 

Popkollektivets första tips! En artist som jag sedan i somras började lyssnat på är LoneLady. Fram tills Emmabodafestivalen hade jag bara lyssnat flyktigt och tyckt det var bra. Hennes konsert var inte minnesvärd pga att det var ett bra uppträdande, tvärtom. Stel, tråkig och knappt någon publik. Dock fastnade jag för musiken ännu mer än vad jag tidigare hade gjort. Sedan dess har jag gett hennes album Nerve Up en ordentlig chans och nu har det en fast plats i mitt hjärta.

Indie-rock, pop, post-punk från Manchester. Gitarrerna, trummorna och sättet hon sjunger på – upprörd och i kortfattade fragment.
Det flesta av låtarna på Nerve Up följer samma mall, gitarrackord som bränns av, kryptiska fraser och med en trummaskin så träffar man rätt.

Lyssna och förhoppningsvis njut HÄR.

//Simona De Giorgio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0