Summering av året, del 1: Låtarna

Eftersom jag gillar listor och gärna gör dessa listor i iTunes eller Spotify, så tänkte jag summera året i just detta format. Detta år har bjudit på många bandnamn med bestämd singular substantiv-form och artister med flera olika projekt samtidigt. Ett bra exempel på det är Psykakuten som finns med på listan, där sångerskan även kallar sig Steso Songs i ett annat projekt. Vi har bjudits på projekt där splittrade band har gått vidare i soloprojekt, även här hittar vi CEO (The Tough Alliance), Oskar Linnros (Snook) och Daniel Adams-Ray (dito). På listan hittar vi också samma band fast under nytt namn, Tiger Tape som förut hette Moofish Catfish. Kära återseenden som Pascal, där sångaren Isak Sundström har återvänt efter ett kritikerrosat projekt med Skriet, återfinns på listan. Ingen lista är komplett utan storheter heller, därför har jag klämt in både Kent och Håkan Hellström.

Det har varit ett fantastiskt år med många guldkorn och att göra listan var minst sagt svår, då jag gärna hade petat in ett par hundra låtar till. Jag har även kört efter devisen att bara ha en låt per artist/band och blandar hits med mindre kända låtar. Låtarna är rankade efter placering. Håll till godo och njut!

Joachims Topp 15 2010:
1. CEO - All Around
2. Håkan Hellström - Det Dom Aldrig Nämner
3. Oskar Linnros - Genom Eld
4. Daniel Adams-Ray - Gubben I Lådan
5. Tiger Tape - Skanstull
6. Kendal Johansson - Blue Moon
7. Pascal - Nyår
8. Psykakuten - If I Could Love I Would
9. Kent - Varje Gång Du Möter Min Blick
10. Avi Buffalo - What's In It For?
11. This Is Head - 0009
12. Palpitation - What If
13. CocoRosie - Lemonade
14. The Drums - Forever And Ever Amen
15. Per Egland - Merkurius Brinner

//Joachim Jacobs.

Kommentarer
Postat av: Emye.

Mycket bra Joachim. Jag håller totalt med om ettan! All Around. Kul att What If med palpitation var med också :D

2010-12-07 @ 21:37:27
URL: http://awidescreendream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0